måndag

åh, det gick ju sådär med mitt bloggande. har liksom inte fått in det i mina datorrutiner än tror jag. eller så har jag inte haft något viktigt att skriva om.

nu har jag massa viktigheter att berätta. idag blev jag en stor tjej och började plugga på universitet. kände mig så liten och så bortkommen, det var en helt annan grej än att börja gymnasiet. då hade man ju åtminstone de flesta kompisarna på samma skola och kunde utbyta ord i korridorerna osv. nu känner jag INGEN. och dessutom, studiemängden är BRUTAL. fattar inte hur så mycket information ska in i lillhjärnan på så kort tid? det är absurt. när vi hade historiaprov i gymnasiet skulle man läsa in sisådär 40 sidor i Perspektiv på historien A. till min första tenta består kurslitteraturen av åtta böcker. ÅTTA, varav två på engelska. jag kan inte ens engelska ordentligt. panik-panik-panik.

måste även berätta om min historiaklass. den består av:
85 % lärarstudenter.
70 % snygga killar.
10 % trettiplussare
1 styck trevlig tjej i min ålder.
1 styck jobbig kille som pratar alldeles för mycket.
1 styck norsk.
....inte så konstigt att jag kände mig bortkommen och missplacerad va?????

men man vänjer sig väl. som alltid.

(...)

den här kvällen har varit helt upponer. vad händer med världen just nu? vad händer med mig?
jag har nog mest sömn- och matbrist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0